آشنایی با یو پی اس

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
آشنایی با یو پی اس ، شرکت رسام

آنچه در این مطلب خواهید خواند

آشنایی با یو پی اس

آشنایی با یو پی اس

آشنایی با یو پی اس
آشنایی با یوپی اس

در جامعه امروزی با داشتن مادربرد هایی کم یاب قیمت بالایی هم ندارند. می توانید از روش های مقرون به صرفه زیادی برای نگهداری مادربرد رایانه در مواجه با اختلالات برق شهرمورد استفاده کرد. اما هیچ روشی مانند استفاده از سیستم یو پی اس نمی تواند از مادربرد یا سایر وسایل گران قیمت شما در مقابل اختلال برق نگهداری کند.

اهمیت وجود یو پی اس

وقتی که شما یک سرور یا کامپیوتر گران دارید باید یوپی اس  داشته باشید. یو پی اس برای حذف نوسانات  برق ورودی و وارسی ولتاژ آن دارای مدارات ویژه ای است. و برای حل مشکل قطع برق یا پایین آمدن بیش از حد ولتاژ (پایین آمدن بیش از حد ولتاژ برای بسیاری وسایل مضر دارد یا باعث کار نکردن گذرا آنها می شود ) از باطری استفاده می کند که کل این مجموعه را تغذیه پشتیبان می نامند.

خرید UPS

ولی برای تعیین یک یو پی اس این به شما ربطی دارد که چه اندازه می خواهید مصرف کنید یو پی اس را برای چه کاری استفاده می کنید. مصرف انرژی آن چیزی که نگهداری می کنید علت دیگری است که در خرید ups نقش اصلی دارد.

توان یو پی اس

بخشی که بوسیله آن گنجایش دستگاه یو پی اس یا میزان انرژی که به شما می دهد بیان می شود نامش است آمپر-ساعت. مانند یک یو پی اس 50 آمپر ساعت می تواند دستگاه شما را با جریان دو آمپر به مدت بیست و پنج ساعت یا با جریان پنج آمپر به زمان ده  ساعت تهیه کند. مقدار جریان را مصرف دستگاه تهیه می کند پس زمان مصرف برای یک یو پی اس مشخص به مقدار مصرف دستگاه شما ارتباط دارد.

یو پی اس کوچک یا یوپی اس بزرگ

آشکار است در صورتی که مواقع بحرانی که به یک منبع تغذیه نیاز دارید کوتاه باشد :

می توانید از یو پی اس با آمپر-ساعت کم و با قیمت مناسب مصرف کنید.

البته یک محدودیت هم در این کار است و آن این است :

جریان ها یو پی اس شما بایستی از همه برق دستگاههای شما ( به آمپر ) بزرگتر باشد.

استفاده نکردن محافظ لوازم برقی در خروجی یو پی اس

مسئله مهم دیگر این است که هیچ وقت از یک محافظ وسایل برقی ( مانند محافظ یخچال یا رایانه ) در خروجی یک یو پی اس مورد استفاده نشود یا به معنای دیگر وقتی که از یو پی اس به کار برده میشود مبادا از این محافظ ها همزمان برای یک دستگاه استفاده کنید چون باعث صدمه دیدن دستگاه شده و نیز از لحاظ امنیت شما هم می تواند پرخطر باشد.