انواع یو پی اس و مشکلات نیروی برق

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
شرکت رسام یو پی اس : انواع یو پی اس و مشکلات نیروی برق

آنچه در این مطلب خواهید خواند

انواع یو پی اس و مشکلات نیروی برق

انواع یو پی اس و مشکلات نیروی برق

شرکت رسام یو پی اس : انواع یو پی اس و مشکلات نیروی برق
یو پی اس و مشکلات نیروی برق

منبع تغذیه نیروی بدون وقفه (یو پی اس)، که به عنوان باتری تقویت‌کننده هم نامیده می‌شود، منبع نیروی الکتریکی را که به تجهیزات متصل شده است با جریان نیرو از یک منبع باتری، در طول قطعی برق حفظ می‌کند.

یک یو پی اس از تجهیزات برقی به نیروی باطری به صورت مداوم تغییر جهت خواهد داد.

کار یو پی اس

یک یو پی اس به صورت نرمال برای حفاظت از کامپیوترها، تجهیزات ارتباط تلفنی یا دیگر ابزار الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد وقتی که یک قطعی نیروی برق غیرمنتظره می‌تواند باعث اختلال در روند تجاری یا از میان رفتن داده‌ها شود.

انواع یو پی اس و مشکلات نیروی برق

مسائل و مشکلات رایج در نیروی برق:

انواع مختلفی از مسائل و مشکلات مربوط به نیروی برق وجود دارند که یک یو پی اس این اختلالات را اصلاح خواهد کرد و این تأثیر یو پی اس به موقعیت و نقش ایجاد شده توسط سازنده‌اش، بستگی دارد.

این مسائل و مشکلات عبارتند از:

۱) قطعی برق

۲) افت ولتاژ ـ کاهش ولتاژ کوتاه‌مدت

۳) کاهش ولتاژ ـ ولتاژهای پایین برای یک دوره طولانی‌مدت زمانی.

۴) افزایش ولتاژ ـ افزایش ولتاژ برای یک دوره طولانی‌مدت زمانی

۵) شارش ولتاژ ـ افزایش ولتاژ کوتاه‌مدت یا ایجاد اختلال در روند روشنایی

۶) نویز در خطوط ـ اختلالات موجود در شکل موج نیروی برق

طرح‌های یو پی اس:

حالت اضطراری (stand by) و خط دوسویه، دو نوع از طرح‌های UPS می‌باشند که به صورت گسترده برای حفاظت از سیستم‌های فروش کاربرد دارند.

حالت stand by (اضطراری)

Stand by UPS، مشکل افت ولتاژ را حل می‌کند و بصورت کلی از طریق شارش ولتاژ حفاظت از تجهیزات را در صورت وجود مشکل افت ولتاژ محقق می‌سازد. این طرح از UPS به راحتی باعث جریان نیروی برق در تجهیزات می‌شود وقتی افت ولتاژ، کاهش ولتاژ یا حتی دیگر شرایط مربوط به ولتاژ رخ می‌دهند. حالت stand by در UPS، حالت باتری را وقتی این رویدادها رخ می‌دهند، تغییر خواهد داد تا اینکه نیروی برق تجهیزات به یک سطح نرمال برسد. این طرح از لحاظ هزینه خیلی موثر می‌باشد و به صورت کلی باعث استفاده از یک موج مربع یا موج مربع اصلاح شده در زمان فعالیت باتری می‌شود.

این واحدها به صورت کلی در واحدهای VA 600 و پایین‌تر یافت می‌شوند و برای مصارف خانگی یا پایانه‌ی کامپیوتری منفرد در یک کاربرد تجاری طراحی شده‌اند. یکی از معایب واحد اضطراری این است که افت ولتاژ، کاهش ولتاژ یا دیگر شرایط تغییر ولتاژ باعث خواهند شد که یک UPS اضطراری حالت باتری را تغییر دهد و این امکان دارد باعث خالی شدن کامل باتری و قطع آن شود، هرچند ولتاژ در خطوط هنوز وجود دارد.

خط دوسویه:

در این طرح از یک تنظیم‌کننده اتوماتیک ولتاژ (AVR) استفاده می‌شود.

یک AVR باعث می‌شود که UPS، بدون ایجاد تغییر در نیروی باتری، خط ولتاژ وارد شده را تقویت کرده و یا افزایش دهد.

این طرح باعث می‌شود که UPS اکثر افزایش ولتاژ طولانی‌مدت یا دیگر مشکلات ناشی از کاهش ولتاژ را بدون خالی شدن باتری، اصلاح کند. مزیت دیگر این طرح، این است که باعث کاهش تعداد انتقالات به باتری می‌شود و این عمر مفید باتری را افزایش می‌دهد. واحدهای UPS دارای خط دو سویه، از جمله رایج‌ترین طرح‌ها برای واحدهای رده KVA 5/0 تا kVA 5 می‌باشند و در خروجی موج مربع یا خروجی‌های مربع سینوسی در دسترس قرار دارند.

انواع یو پی اس و مشکلات نیروی برق

یو پی اس کم قیمت بصورت زیاد قابلیت عبور از خط در طرح‌های stand by و خط دوسویه، تاثیر زیادی ندارد. همه سیستم‌های نیروی برق هوشمند UPS از مبدل براساس تکنولوژی عبور استفاده می‌کنند که باعث فراهم شدن عبور نیرو از کامپیوتر به هر دوی یو پی اس و دیگر ابزار متصل شده به آن می‌شوند.

انواع یو پی اس و مشکلات نیروی برق

راه‌حل‌های کیفیت نیروی برق جامع از سیستم‌ها در مقابل رده وسیعی از مسائل و مشکلات نیروی برق حفاظت خواهند کرد. یک یو پی اس دارای طرح خط دوسویه به همراه تجهیزات عبور خط، همه شش مشکل و مسئله‌ی ذکر شده در بالا را مخاطب قرار می‌دهد و تضمین خواهد کرد که این مسائل و مشکلات نیروی برق روی تأسیسات شما تاثیری نخواهند گذاشت.