شارژ باتری Ups

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
شارژ باتری Ups

آنچه در این مطلب خواهید خواند

شارژ باتری یو پی اس

شارژ باتری Ups

شارژ باتری Ups ، شرکت رسام یو پی اس
شارژر باتری یوپی اس

شارژر باتری یو پی اس

همانگونه که واقف هستید یکی از قسمت های دستگاه یو پی اس ، شارژر باطری یو پی اس می باشد.

وظیفه آن شارژ نمودن باتری قابل شارژ سیستم یو پی اس است.

ولتاژ شارژر برابر ولتاژ باطری یوپی اس می باشد.

ولتاژ DC که در خروجی شارژر باطری Ups تولید می شود و بر روی سر باتری قرار می گیرد تا باطری را شارژ کند بایستی مقداری  تقریباً مابین 13.4 تا 13.7 باشد. (برای باطری های رایج که 12 ولت می باشد.)

شارژر باتری ups در طول عمر باتری تاثیر گذار می باشد.

شارژ باطری یو پی اس

علاوه بر این شارژر متناسب با مدل باطری که در دستگاه یوپی اس بکارگیری شده است مطابق یک منحنی ، عمل شارژ باتری ها را انجام می دهد.

برای مثال امکان دارد باطری از نوع سیلد اسید یا نیکل کادمیوم باشد.

به صورت مشترک در همه نوع باتری ها موقعی که باتری شروع به شارژ می شود مطابق منحنی شارژ باتری که توسط سازنده باتری ارائه می شود. مقدار جریانی که شارژر به باطری اعمال میکند رفته رفته کم می شود و موقعی که باتری دستگاه یو پی اس بطور کامل شارژ می شود اندازه این جریان به پایین ترین حد خود در مدت زمان شارژ شدن خواهد رسید.

شارژ باطری یو پی اس

شارژر یوپی اس شاید محدودیت هایی در مورد انتقال مقدار جریان داشته باشد ، که این محدودیت سبب می شود باطری با هر نوع آمپر ساعت را در همه یو پی اس ها نتوان استفاده کرد ، برای نمونه یک سیستم یوپی اس دارای شارژر باطری با کیفیت و فاقد محدودیت شارژ هستند و توانایی آن را دارند بدون آسیب رساندن به باتری هر نوع آمپر باتری را شارژ نمایند. (یو پی اس اکسترنال) و برعکس یک دستگاه ups فقط می تواند باتری داخلی 7 یا 9 آمپر ساعت را شارژ کند.(یو پی اس اینترنال).