نگهداری باتری یو پی اس

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
نگهداری باتری یو پی اس

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نگهداری باتری یو پي اس

نگهداری باتری یو پی اس

نگهداری باتری یو پی اس ، شرکت رسام
نگهداری باتری UPS

نگهداری باتری یو پی اس نیازمند رعایت کردن یک ردیف از موارد به شرح زیر است:

  • انتخاب UPS یا شارژ مناسب:

در بیشتر موارد بیان شده با تعیین دستگاه یو پی اس و شارژر باتری مناسب می توانیم به میزان قابل توجه طول عمر باتری Ups را فزونی داده و به گونه صحیح از باطری یوپی اس بهره گیری نمود زیرا توانایی مدیریت دوره تناوب یا همان سیکل شارژ و دشارژ باتری را داشته و بیشترین شارژ و قطع جریان شارژ در مواقعی که باتری یوپی اس به اندازه لازم شارژ شده را تنظیم و توانایی پیشگیری از ریپل جریان متناوب AC  را دارا می باشد.

بنابراین با خرید و انتخاب سیستم یو پی اس  و شارژ مناسب می توانیم از خرابی زودهنگام باتری پیشگیری نمود.

یو پی اس با شارژر شناور

پس بهتر است از سیستم UPS ای که سیستم شارژر آنها به گونه شناور می باشد بهره گیری نمود که در این نوع شارژرها برای هر سلول 2 ولتی به گونه متوالی با ولتاژ مابین 2.5 ولت الی 23 ولت شارژ می کند که در این نوع خیلی عمر باتری ها افزایش پیدا کرده و از سولفاته شدن آنها بصورت قابل توجه ای پیشگیری می گردد.

  •  قرار دادن باطری UPS در کابینت باتری:

به جهت پیشگیری از اتصال کوتاه و ضربه احتمالی و برای حفاظت از اتصالات مابین باتری ها و ظاهری زیبا قطعاً لازم است از کابینت های مناسب (همان کیس باتری) باطری بهره گیری نمود که این کابینت ها در اندازه ها و ابعاد متعدد تولید می گردند و حاوی رنگهای استاتیک مقاوم در مقابل زنگ زدگی بوده و از آلیاژ صحیح با ضخامت کار استاندارد تولید می گردند.

گفتنی است بایستی به جهت پیشگیری از برق گرفتگی و حریق ، بدنه کابینت باطری لازم است به سیم ارت (اتصال زمین)اتصال گردد و در داخل محفظه کابینت فیوز مناسب سر باتری ها تعبیه گردد.

  • دمای محیط

مطلب بعدی که دارای اهمیت زیادی می باشد دمای محیط  است .

دمای نامناسب محیطی سبب کاستی طول عمر مفید باتری می شود.

دمای مناسب برای باتری دستگاه UPS مابین صفر الی ۲۵ درجه سانتیگراد می باشد.

  • بازدید دوره ای باتری یوپی اس

مطلب مهم دیگری که لازم است به آن دقت داشت ، بررسی و بازدید دوره ای باتری می باشد و در هر بازدید چک گردد اتصالات مابین باتری ها کاملاً محکم بوده و سر باطری ها اکسید نشده باشند و همچنین باتری بیش از اندازه داغ و باد کرده ، نشده باشد.