یو پی اس آفلاین

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
یو پی اس آفلاین

آنچه در این مطلب خواهید خواند

یو پی اس آفلاین

یو پی اس آفلاین

یو پی اس آفلاین ، شرکت رسام ups
یوپی اس آفلاین ups

UPS آفلاین چیست؟

منبع تغذیه بدون وقفه ( یو پی اس ) دستگاهی است تشکیل شده از قطعات حالت جامد (SOLID – STATE) که بین منبع برق ورودی و بار وصل شده و از بروز اختلالات برق ورودی ( برق شهر ) از جمله قطع کامل آن جلوگیری می کند :

انواع یو پی اس

در کل ، مدل UPS ها از لحاظ ساخت طراحی در یکی از سه وضیعت   Line interactive , On-line ,Off-line قرار می گیرند . علاوه بر طراحی خاص هر یک، چند وجه مهم در همه  UPS ها یکی است . همه آنها دارای باطری هستند و تا زمانی که از برق شهر استفاده می شود انرژی الکتریکی را در باطری ها نگه می دارد و پس از قطع شدن برق شهری انرژی الکتریکی ذخیره شده در باطری را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کنند .

شباهت انواع یو پی اس ها

در نتیجه تمام دستگاه ها لازم است دارای شارژر باطری و مدار اینورتر باشند . و همه UPS ها دارای یک قاعده Bypass هستند که همراه با یک کلید در خروجی دستگاه ارتباط با Load را جهت تغذیه مستقیم از برق شهر محیا می کنند . در اکثر موارد مدار کلید خروجی با بکاربردن کلید های استاتیک کامل می شود . البته در UPS های توان کم این کار به وسیله رله انجام میشود .

یو پی اس آفلاین

سیستم  off – line

در UPS مدل Offline بارهای حساس از By pass انرژی می گیرند.

اگر تغذیه Bypass قطع شود یا ولتاژ آن خارج از محدوده قابل قبول قرار گیرد ،اینورتر جایگزین آن می شود .

در طی عملکرد نرمال دستگاه ، هر که در محدوده قابل قبول ولتاژ Bypass  باشد به بار انتقال می یابد.

هرچند در اکثر مدلهای این UPS در مسیر Bypass خود تا حدودی از افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ ( spike) مانع می شود و فیلتر های RF (فرکانس رادیویی ) در مسیر بای پس (Bypass) آنها وجود دارد .

در حالت عادی شارژر باطری به طور پی در پی کار می کند تا باطریها را کاملا آماده نگه دارد .

در برخی از UPS ها امکان دارد اینورتر خاموش باشد تا عملکرد کلی دستگاه افزایش یابد.

هر چند بخشهای کنترل الکترونیکی آن با هدف بازده سریع اینورتر همواره فعال می باشند.

یو پی اس آفلاین

اگر ولتاژ Bypass از حداقل مجاز کمتر رود ، اینورتر فورا شروع به کار کرده و بار به وسیله کلید استاتیک ( یا رله خروجی) به اینورتر انتقال می یابد با توجه به این که مرحله های انتقال پس از قطع ولتاژ Bypass شروع می شود باعث وقفه اجتناب ناپذیر در تامین انرژی الکتریکی بار مصرفی میشود.

اگرچه این وقفه کم به اندازه 2 الی 10 میلی ثانیه است.

لازم به بیان است که اکثر بارها به نحو خوبی و بی آنکه باعث اثرات مضری شوند این زمان را پشت سر میگذارند و با نرمال شدن وضع برق شهر بار مجددا به مسیر Bypass منتقل می شود.