یو پی اس برای کامپیوتر

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
شرکت رسام یو پی اس : یو پی اس برای کامپیوتر

آنچه در این مطلب خواهید خواند

یو پی اس برای کامپیوتر

یو پی اس برای کامپیوتر

شرکت رسام یو پی اس : یو پی اس برای کامپیوتر
یو پی اس مخصوص کامپیوتر

سبب بکارگیری دستگاه یو پی اس برای کامپیوتر

یو پی اس کامپیوتر:

در روزگاران دیرین کامپیوتر ها اثربخشی های امروزی را نداشته اند اما در این عصر کامپیوتر یا رایانه پیکره به سزایی در آسوده و سهل تر کردن کار مردم مختلف در جمعیت ها را اعمال می کنند.در این عصر از نقش رایانه های بزرگ و شخصی در زندگانی بشر نمی توان چشم پوشی کرد، و هر چقدر جلو می رویم،  ابعاد افزونتری از حیات انسان تحت الشعاع رایانه ها و جهان دیجیتالی می گردد. از بانکداری اینترنتی و همچنین خرید اینترنتی گرفته تا دستگاههای اداری که در آنها  بجای کاغذ از داده های کامپیوتری استفاده می شود.

یو پی اس مناسب کامپیوتر (رایانه)

نقش و وظیفه یو پی اس در کامپیوتر

همانطور که واقف هستید رایانه شخصی شما برای تغذیه مدار های الکترونیکی خود احتیاج به برق شهری دارد و اغتشاشات شبکه برق بر کارکرد سیستم های رایانه ای اثرگذاری منفی میگذارد و حتی تا جایی که امکان دارد سبب خرابی قطعات آن شود.یکی از راهکارهای عمده برای محافظت در مقابل ارتعاشات برق شهر و یا ارتعاشات الکتریکی بکارگیری از سیستم یو پی اس یا منابع تغذیه برق اضطراری است. بدین سبب بکارگیری از استابلایزر یا یو پی اس های مناسب جهت تثبیت کردن ولتاژ خروجی راهکاری مناسب به جهت حل این مشکلات است.

شباهت کاری ups و استابلایزر

یوپی اس و استابلایزر هر دو کار تثبیت را در برق ورودی شهری انجام می دهند.

تفاوت یو پی اس و استابلایزر

یو پی اس با دارا بودن باتری می تواند در زمان قطع برق کامپیوتر و سیستم های متصل شده به خود را برای زمان معین روشن نگه دارد.

در صورتیکه استابلایزر این قابلیت را ندارد و مصرف کننده ها موقع قطع برق خاموش می شوند.

یو پی اس برای کامپیوتر

برای نمونه، این سیستم یعنی دستگاه یو پی اس توانایی آن را دارد به جهت پایدار نگه داشتن ولتاژ در هنگامی که اغتشاشی در سامانه برق ورودی شهری بوجود آید شایسته باشد، و نیز در بعضی موقع ها گسستگی و قطعی جریان برق، به جهت پیشگیری از نقص یا از خرابی قطعه های سیستم کامپیوترتان می تواند کارایی داشته و نیز این سیستم توانایی آن را دارد که برای مدتی (این را توان دستگاه ، بار مصرفی و جریان باتری مورد استفاده شده تعیین می کند) برق در خود ذخیره کرده و در زمان گسستگی و قطعی برق آن را فوراً و بدون وقفه به رایانه انتقال می دهد.

یو پی اس مناسب رایانه

آیا برای پیشگیری از restart  شدن رایانه در حین قطعی برق بایستی حتما از  یوپی اس آنلاین استفاده شود؟

جواب :

همانگونه که میدانید مدت زمان سوئیچ  کردن یو پی اس  های لاین اینتراکتیو از برق شهری به باطری یو پی اس مابین 5 تا 15 میلی ثانیه و زمان سوئیچ کردن یو پی اس های آنلاین صفر ثانیه می باشد.

پس این سوال به وجود می آید که آیا زمان سوئیچ 5 تا 15 میلی ثانیه در لحظه قطع برق شهری و منتقل شدن به باتری باعث  restartشدن رایانه های معمولی می شود یا خیر؟

پاسخ :

خازن های ظرفیت بالا در منبع تغذیه کامپیوتر وجود دارد که جریان الکتریکی برق را برای مدت زمان کوتاهی ذخیره می کنند پس مدت زمان سوئیچ   یو پی اس های لاین اینتراکتیو باعث ری استارت کامپیوتر نخواهد شد.

بنابراین در این موارد احتیاج به بکارگیری از ups های آنلاین نمی باشد.