اطلاعاتی تکمیلی درباره دستگاه یو پی اس

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
شرکت رسام یو پی اس : اطلاعاتی تکمیلی درباره دستگاه یو پی اس

آنچه در این مطلب خواهید خواند

اطلاعاتی تکمیلی درباره دستگاه یو پی اس

اطلاعاتی تکمیلی درباره دستگاه یو پی اس :

یو پی اس برگرفته از کلمات Unin terrup table Power System به معنی سیستم مولد برق بدون وقفه می باشد و همانطور که کلمات ذکر شده مشخص است وظیفه ی این نوع دستگاه :
۱- اصلاح برق با کیفیت بهینه است
۲- و همچنین وظیفه دیگر آن پشتیبانی کردن منبع برق در زمان قطع برق شهری می باشد.

شرکت رسام یو پی اس : اطلاعاتی تکمیلی درباره دستگاه یو پی اس
اطلاعاتی تکمیلی درباره دستگاه یو پی اس

وظیفه ی یو پی اس

اولین وظیفه ی یو پی اس بهینه سازی شرایطی است که توسط اعواج یا همان نویز ( (nois ایجاد می شود. طبق مطالعات انجام شده بدست شرکت آی بی ام ( IBM ) لپ تاپ ها و کامپیوترهای خانگی در ایالات متحده میانگین در هر ماه ۱۲۸ بار این سیستم ها تحت تاثیر مشکلات ناشی از برق شهری بوده.

این نوع اختلالات که در بین آنها ولتاژهای اضافی و ولتاژ های لحظه ای منجر به آسیب رسانی به سخت افزار سیستم میشود و نوع اختلال کاهش لحظه ای ولتاژ و قطعی برق باعث حذف یا آسیب رسیدن به داده ها میشود.
با این دیدگاه منشأ ۴۸٫۵% از عوامل از بین رفتن داده ها و دیتاها به علت اختلالات موجود در برق شهر می باشد.واضح است که این مشکلات در ایران درصد بالاتری را به خود اختصاص داده است.

پس به عنوان یکی از عمده وظیفه دستگاه یو پی اس UPS باید در حالت وجود هرگونه اختلال و مشکل در برق شهر نسبت به اصلاح آن و حذف مشکلات ناشی از برق شهر اقدام نماید.به یاد داشته باشیدکه عمده این مشکلات خارج از حیطه مصرف کننده کامپیوتر بوده و عملا” حذف آن امکان پذیر نمی باشد.

مانند عواملی چون دوری یا نزدیکی مصرف کننده به پست های توزیع , وجود مصرف کننده هایی نظیر آسانسور,کولر گازی,دستگاه فتوکپی هم فاز با برق یو پی اس UPS, وجود دستگاههای صنعتی نظیر ماشین های تراش ماشین های پرس… در کارخانجات هم مکان و یا مجاور, بکارگیری ابزار و ادوات برقی نظیر دریل در محل و مکان استفاده از کامپیوتر و یا مصرف کننده هائی با منابع تغذیه سوئیچینگ در مکان استفاده از کامپیوتر که در آخر ما را به استفاده از UPS رهنمون می سازد.

اطلاعاتی تکمیلی درباره دستگاه یو پی اس

در مورد وظیفه دوم ذکر شده برای یو پی اس, این دستگاه باید به عنوان تامین کننده برق در زمان قطعی برق ایفای نقش کند . از آنجا که در زمان های مختلفی در کشور مشکلات خاموشی برق در مقابل دیگر عوامل موجود در شبکه برقی کشور نقش مهمتری ایفا می کند , این تصور نادرست ایجاد شده است که یو پی اس ( UPS ) منحصرا” در نبود برق شهر باید مورد استفاده قرار گیرد.

در هر صورت امروزه کامپیوتر و سیستم های کامپیوتری در کشورمان نقشی پر اهمیت تر از یک واژه پرداز در سازمان را ایفاء می نمایند و به سمت سیستمهای on-line تغییر جهت داده اند و در این حال قطع برق حتی برای لحظاتی کوتاه هم خوشایند این گونه از سیستمها نمی باشد و ضرورت استفاده از مولد برق بدون وقفه یوپی اس را چندین برابر می نماید.