بای پس در یو پی اس

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
بای پس در یو پی اس

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بای پس در یو پی اس

بای پس در یو پی اس

بای پس در Ups

بای پس در یو پی اس ، شرکت رسام یوپی اس
bypass در یو پی اس

مفهوم Bypass در یو پی اس

موقعی که دستگاه یو پی اس در وضعیت اضافه بار قرار می گیرد و توانایی فراهم کردن انرژی الکتریکی به تغذیه مصرف کننده را ندارد و یا اینکه یوپی اس لازم به تعمیرات دارد و از شبکه برق خارج می گردد ، بایستی مسیری وجود داشته باشد تا مصرف کننده، به وسیله آن ، به شبکه برق اتصال یابد. به این مسیر در اصطلاح Bypass یوپی اس گفته می شود.

انواع بای پس (bypass):

  • بای پس دستی
  • بای پس اتوماتیک یا خودکار

موقعی که در دستگاه Ups خطایی (Fault) بوجود می آید و یا دستگاه بار اضافی تشخیص می دهد ، دستگاه بصورت اتوماتیک به حالت بای پس می رود.

بای پس در یو پی اس ، شرکت رسام
bypass در یوپی اس

در یوپی اس های توان بالا عموماً یک سوئیچ به صورت دستی طرح ریزی می کنند که کاربر براحتی می تواند از بیرون آن را کنترل کند و به آن فرمان bypass دهد.

این سوئیچ دستی بیشتر برای زمانی که لازم داریم تا یو پی اس را کاملاً از شبکه خارج کنیم (برای انجام تعمیر ، تعویض ، سرویس و نگهداری و…) به کار می رود و عموماً هنگامیکه که دستگاه یو پی اس با خطا یا بار اضافی روبه رو می شود به صورت اتوماتیک بای پس می شود.

بای پس یو پی اس

منظور از محافظت از کلید بای پس در یو پی اس

کار کردن بر روی یک سامانه یو پی اس خطرناک است.

یک سیستم تماماً لازم است از برق ورودی  ac ، برق خروجی ac ، و لینک مستقیم در زمان تعمیر و نگهداری و باز کردن درب پنل ها، سوا شده باشد. ولتاژهای خیلی بالا و کشنده ای در داخل دستگاه یو پی اس وجود دارند که از انرژی الکتریکی dc  که در باتری یو پی اس ذخیره شده است حاصل می شود.