استفاده از باطری ماشین در Ups

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
استفاده از باطری ماشین در Ups

آنچه در این مطلب خواهید خواند

استفاده از باطری ماشین در Ups

استفاده از باطری ماشین در Ups ، رسام
استفاده از باطری ماشین در ups

استفاده از باطری ماشین در Ups

یکی از مسائلی که کاربران یوپی اس برایشان مطرح می شود این است که فرق باطری یو پی اس با باتری ماشین در چیست؟ آیا می توان باطری ماشین را به جای باتری یوپی اس بکار گرفت؟ تشابه و تفاوت مابین باتری یوپی اس و باطری ماشین؟ باطری ماشین برای یو پی اس ها قابل بکارگیری هستند؟ آیا می توان باتری ماشین را در دستگاه ups استفاده کرد؟

در این بخش با بررسی شباهت و تفاوت اساسی میان باتری یو پی اس و باطری ماشین، به تحقیق مشکلاتی که با بکارگیری از باتری ماشین به جای باطری یوپی اس منجر می شود می پردازیم.

استفاده از باطری خودرو برای Ups :

از قسمتهای مهم و اساسی یو پی اس ها باطری می باشد.

در صورت خراب شدن کارکرد یو پی اس با اختلال همراه خواهد شد.

این باطری ها با ذخیره انرژی الکتریکی، موقع قطعی و گسستگی برق شهری، انرژی الکتریکی مورد نیاز را برای روشن ماندن مصرف کننده ها فراهم کرده و در شرایط ضروری از خراب شدن سیستم ها در نتیجه اختلالات برق شهری پیشگیری می کند. در بعضی زمانها باتری کارایی خود را از دست می دهد و در آن هنگام این سوال پیش می آید که آیا به جای استفاده از باطری یو پی اس میتوان از باتری ماشین استفاده کرد؟ تشابه ظاهری باتری یوپی اس با باتری های خودرو و قیمت بالای باطری یو پی اس در برابر قیمت باطری ماشین یکی از دلایلی هست که کاربران را به استفاده از باطری ماشین برای Ups سوق می دهد. اما استفاده از باطری ماشین در Ups ، عملکرد یو پی اس را با مشکلاتی جدی دچار خواهد کرد که در پایین به برخی از آنها می پردازیم.

باتری یو پی اس :

بخش اعظم باطری یو پی اس از سرب ساخته شده و به این سبب است که قیمت باطری ups دائما در افت و خیز می باشد چون قیمت سرب جهانی بوده با تغییر قیمت جهانی سرب ، قیمت باتری یو پی اس هم تغییر پیدا می کند. در باطری های یو پی اس هیچ راهی برای نشتی اسید و هیدروژن وجود ندارد و با فیبر یا نمد تحت محافظت قرار گرفته اند.

باطری ماشین :

باطریهایی که در خودرو مورد استفاده قرار می گیرند باتری سربی – اسیدی با ولتاژ  ولت۱۲ می باشند.

اسم دیگر این باطری ها، باطری معلق در مایع می باشد.

کارکرد باتری ماشین به این صورت می باشد که نیروی الکتریسیته با بهره گیری از واکنش اسید سولفوریک در روی صفحات سربی که در داخل مایع معلق است تولید می شود.

شباهت و تفاوت باطری یو پی اس با باتری ماشین :

از شباهت میان باتری یوپی اس و باطری ماشین می توان به  آمپراژ و ولتاژ اشاره کرد.

ولی تفاوت زیادی در ساختار، فن آوری ساخت و عملکرد این دو نوع باتری موجود می باشد.

از تفاوت باتری پوپی اس با باتری ماشین می توان به روش جریان شارژ اشاره کرد.

شیوه شارژ باطری خودرو به این صورت می باشد که در هنگام کار کردن شارژ می شود و اگر مورد استفاده قرار نگیرد انرژی ذخیره شده در آن رفته رفته کم می شود.

جریان شارژ باطری ups با باتری خودرو متفاوت بوده که این عامل هم دلیلی برای خرابی باتری می باشد.