مزایای استفاده از سیستم های LED

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
شرکت رسام یو پی اس : مزایای استفاده از سیستم های LED

مزایای استفاده از سیستم های LED

طبق گزارش وزارت نیروی ایالات متحده، ۲۲ درصد از کل برق مصرفی در این کشور صرف کاربردهای روشنایی میشود. در جهانی که قیمت های فزاینده انرژی و نگرانی های محیط زیستی در آن روز به روز در حال افزایش است، ضرورت وجود انقلابی در صنعت روشنایی مدت هاست که به تعویق افتاده است.دیودهای ساتع کننده نور، یا LED ، این انقلاب را محقق کرده ، به نحوی که به کار گیری آن این نوید را میدهد که ۴۰ تا ۷۰ درصد انرژی الکتریسیته ای که یک شهر صرف روشنایی مکان های عمومی، خیابان ها، معابر، پارکینگ ها و همچنین در کاربردهای معماری میکند را کاهش داد.

شرکت رسام یو پی اس : مزایای استفاده از سیستم های LED
سیستم LED

علاوه بر کم کردن مصرف الکتریسیته در روشنایی، که خود کمک قابل توجهیست به محیط زیست،LED ها به سبب داشتن عمر بسیار طولانی،  باعث کاهش یافتن حجم موادیست که در پایان عمر خود به مدفن های زباله سرازیر میشوند، ( برای مثال حباب لامپ ها). بعلاوه LED ها بر خلاف اکثر منابع روشنایی سنتی پیش از خود، فاقد مواد زیان آور جیوه و سرب می باشند.

به عنوان مثالی دیگر تحقیقات اخیر در سازمان انرژی ایالات متحده حاکی از این است که استفاده سریع از این تکنولوژی در این کشور ظرف ۲۰ سال آینده منافع زیر را در پی خواهد داشت :

کاهش تقاضا برای الکتریسیته در مصارف روشنایی به میزان ۶۲ درصد

حذف ۲۵۸ میلیون تن متریک انتشار کربن

عدم نیاز به ساخت ۱۳۳ نیروگاه جدید

انثظار صرفه جویی مالی فراتر از ۲۸۰ هزار میلیون دلار

شما هم با پیوستن به انقلاب روشنایی LED میتوانید از اعضای شهر LED باشید…

به امید آن روز که برای داشتن جهانی پاک تر، جهانی از LED داشته باشیم.

صرفه جویی شگرف در مصرف انرژی : به دلیل استفاده از یک تک LED توان بالا و پرنور به عنوان منبع نوری، و همچنین منبع تغذیه ای با راندمان بالا، میتوانیم تا میزان ۸۰% – ۵۰%  در مقایسه با لامپ های سدیم و جیوه در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشیم.

دارای شاخص رنگی بالا (high color index) و حالت رنگ پذیری مطلوب : نشان دادن رنگ های واقعی، روشنتر و در نتیجه قابلیت تشخیص بهتر و فاقد تشعشعات ناسازگار نوری، به این معنی که با داشتن قابلیت تولید فرکانس نور طبیعی روز، اثرات بد نور زرد رنگ لامپ های معمول، مانند ایجاد خستگی در چشم و القای حس خواب آلودگی در فرد را به حداقل میرساند، امنیت رانندگی بهبود میابد و به این ترتیب درکاهش وقوع سوانح بسیار موثر خواهد بود.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

مزایای استفاده از سیستم های LED

بدون آلودگی نوری : جهت و زاویه تابش نور به دقت تحت کنترل بوده و هیچ پرتو نوری به خارج از منطقه هدف هدایت نمیشود.( هاله نوری که در شب اطراف شهرهای بزرگ سبب کاهش دید آسمان میشود متاثر از پدیده آلودگی نوری میباشد.)

به دلیل داشتن ظاهری کوچک تر، نیروی حاصل از اثر باد کاهش یافته، میزان بار بر روی تیرلامپ کاهش می یابد و ضریب امنیت بهبود خواهد یافت.

مزایای استفاده از سیستم های LED

مقاوم در برابر برخورد، ضد شوک، بدون تابش پرتوهای فرابنفش (UV) و فروسرخ (IR): عدم وجود فیلامان و حباب شیشه ای در این محصول باعث میشود تا مشکل شکننده بودن لامپ های سنتی و آسیب رساندن احتمالی به افراد مرتفع شود.

عدم وجود ولتاژ بالا- عدم جذب گرد وغبار: حذف ولتاژ بالا و شانس جذب شدن ذرات ریز و گرد وغبار در لامپهای سنتی که موجب کدر شدن سطح خارجی حباب لامپ و کاهش روشنایی میشود. این مزیت خود به کاهش هزینه های نگه داری منجر خواهد شد.

عدم ایجاد حرارت بالا- زرد نشدن قاب لامپ در دراز مدت:  به دلیل بالا بودن راندمان در این چراغ ها، تلفات انرژی به صورت حرارت تا ۷۰% نسبت به لامپهای سنتی کمتر بوده و تاثیر منفی بر قاب چراغ و به تبع شدت روشنایی نخواهد داشت.

روشن شدن بدون تاخیر : رسیدن بلافاصله به شدت روشنایی نهایی خود، و حذف پروسه طولانی مدت گرم شدن، در لامپ های سنتی.

رنج ولتاژ کاری وسیع: برای منابع نوری سنتی مانند لامپ های بخار سدیم، نوسان ولتاژ ورودی به میزان ۷%، میتواند طول عمر و روشنایی آنها را به سرعت کاهش دهد. این در حالیست که این نوسان تا میزان ۲۰% هیچگونه تاثیرمنفی بر چراغ های LED نخواهد داشت.

ولتاژ ورودی  یونیورسال: توانایی کار دررنج ولتاژ کامل ۸۵ – ۲۶۵vAC ، داشتن راندمان بالا و جریان ثابت با تکنولوژی PWM.

حذف لرزش های نوری و  strobe flashing در زمان روشن شدن.

مزایای استفاده از سیستم های LED

گزینه های گوناگون دمای رنگ یا  Color Temperature،( ۷۰۰۰K ~ 2700K ) : این امکان وجود دارد تا مطابق شرایط محیطی، دمای رنگ مناسب انتخاب شود. این مزیت سبب راحتی بیشتر چشم ناظران میگردد، بر خلاف دمای رنگ پایین و نور زرد لامپ های سدیم که در القای حالت افسردگی و خواب آلودگی نقش دارند.

عمر طولانی بیش از ۵۰’۰۰۰ ساعت : این زمان بیش از ۵ تا ۱۰ برابرعمرلامپ های سدیم یا جیوه است. (با فرض روشن بودن لامپ به میزان ۱۰ ساعت درهر روز، این لامپ ها میتوانند بیش از ۱۳ سال مورد استفاده قرار گیرند.)

حفاظت از محیط زیست : فاقد سرب،  جیوه  و هر گونه مواد سمی زیان آور میباشد.

کاستن چشمگیر فشار از شبکه توزیع برق : با دارا بودن ضریب توان >0.9 و EMI مطابق با شاخص های جهانی، در کاهش تلفات توان خطوط انتقال و جلوگیری از آلوده شدن شبکه به اختلالات فرکانس بالا، نقش موثر خواهد داشت.

بازده روشنایی بالا : بازده روشنایی که مشخص کننده میزان درخشندگی و تولید نور لامپ به ازای هر وات انرژی مصرفی می باشد، در LED های کنونی بیش از ۸۰  lm/w میباشد، که با پیشرفت سریع تکنولوژی و بیشتر شدن درخشندگی LED ها، می توان انتظار داشت که توسط این تکنولوژی در آینده نزدیک انرژی مصرفی در زمینه روشنایی بازهم بیشتر کاهش یابد. در این صورت شاهد خواهیم بود زمانی که ضریب روشنایی به ۱۵۰ lm/w برسد، یک لامپ HPS  ۴۰۰W با یک ۸۰W   LED جایگزین شود. این درحالیست که ایمان داریم بازهم فراتر رفته و به ضریب روشنایی ۳۰۰ lm/w در LED ها برسیم. آنگاه نتایج صرفه جویی شگرفی را همراه با این تکنولوژی تجربه خواهیم کرد.

مزایای استفاده از سیستم های LED

نور برای صنعت

نور به عنوان عامل تولید

در فرآیند تولید، توجه به کارایی محیط های صنعتی در کنار انعطاف پذیری و امکان مدیریت این مکان ها از اهمیت ویژه برخوردار است. بدون شک فراهم آوردن نور مطلوب در خطوط تولید و منتاژ ونیز کارگاه ها و انبار ها زمینه ساز تولیدی با بهره وری  بالا خواهد بود.

نور برای آموزش و مکان های علمی

یادگیری لذت بخش – در تمام زندگی

ساختمان ها و سیستم های روشنایی باید با نوع کار در سازگاری کامل باشند. انعطاف پذیری اشخاص، معماری ساختمان و نور در کنار هم سبب بهبود ارتباطاط و کیفیت کار و انگیزش بیشتر در طی ساعات کاری می شود.

نور برای ادارات و دفاتر

بهبود کیفیت کار و ایجاد انگیزه

استفاده از نور به منظور افزایش هوشیاری و ادراکات اجتماعی: بکارگیری نورپردازی پویا با خصوصیات رنگ بهینه، سبب افزایش تمرکز افراد و آسودگی بینایی در محیط های آموزشی می شود.

نور برای نمایش و فروشگاه

عامل محرک و مهیج

دنیای مدرن امروز به نمایشگاه بزرگی مبدل شده که طراحی هر فروشگاه در آن تجلی عنوان برند تجاری خود است. روش های روشنایی و نورپردازی انطباق پذیر با ترکیب تکنولوژی LED عنصری حیاتی در دنیای تجربی امروز به نظر می رسد.

نور برای هتل ها و کاربردهای زیبایی

نوری که پذیرای میهمانان است

کسانی که به جذابیت محیط برای میهمان می اندیشند، نباید تنها به فکر بهبود کیفیت خدمات ارائه شده خود باشند. خوشایند میهمان با دیدن جلوه های نوری در هر مکان شروع می شود: نوری که محرک احساسات بصری است و احساس راحتی را القا می کند.

مزایای استفاده از سیستم های LED

نور برای سلامتی و پرستاری

نوری برای ذهن و جسم
نور مناسب در افزایش احساس تندرستی در بیمار موثر است. موفقیت امور بصری در معاینات و روش های درمانی را تضمین می کند. باعث ایمنی بیشتر محل های عبور و بهبود حس جهت یابی می شود.