برق اضطراری اینورتر

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
برق اضطراری اینورتر

آنچه در این مطلب خواهید خواند

برق اضطراری اینورتر

"

قطع شدن پی در پی برق به علت افزایش استفاده خیلی زیاد برق درفصل تابستان در شرکت ها، کارخانجات و دیگر ارگان ها بسیاراذیت دهنده است.

حتما شما هم قطع شدن پی در پی برق را چشیده اید و با خودتان گمان کرده اید که امکان دارد وسایلی که به برق شهری اتصال دارد با قطع شدن برق سبب خرابی، سوختگی شوند .برای از بین بردن این کار ما به وسیله یا تجهیزی احتیاج داریم تا زمان نبود برق، بدون هیچ معطلی توان بار مورد نیاز دستگاه ها را به دست بیاورد.

به این سیستم یا وسیله، برق ضروری میگویند.

آشنایی با انواع برق اضطراری

صد درصد درباره برق ضروری شنیده اید، اما با وجود و نوع کارآن اطلاعی نداری.

یوپی اس منبع تغذیه اتوماتیکی هست که در حالت نبود برق، سیستم های شما را پشتیبانی می کند .

منبع تغذیه بدون معطلی می تواند همچون اینورتر، باطری، یوپی اس ، پنل های خورشیدی یا ژنراتورها باشد که نسبت به مصرف و کاربرد می توان با آنها منبع تغذیه بدون معطلی یا جایگزین استفاده کرد.

بررسی کلی اینورتر

در واقع اینورتر یک مدار یا وسیله برقی است که جریان مستقیم را به جریان پی در پی تبدیل می کند. اینورتر برای تولید برق بدون معطلی برای دستگاه های برقی استفاده می شود که بیشتر سوئیچینگ در آن زمان برایشان زیاد مهم نیست، مانند لامپ، یخچال و … سرعت سوئیچ اینورتر کمتر ازدستگاه یو پی اس است و در نهایت خطر خرابی دستگاه های مهم وجود دارد .

همانطور که گفته شد اینورتر در اصل یک تبدیل کننده  DC-AC است که به منبع تغذیه DC مانند باطری اتصال دارد.

اینورتر انرژی را از باطری می گیرد و آن را برای برنامه هایی که از آن بکار میگیرد به برق AC تبدیل می کند.

هیچ گونه کنترل کننده شارژ داخلی در اینورتر تیست چون توانایی شارژ باتری را ندارد.

اگر می خواهید باطری خود را شارژ کنید، به یک کنترلر شارژ خارجی احتیاج دارید.

مطالب و نکات مهم در رابطه با اینورتر

باید اطلاع داشته باشید که اینورتر هیچ پشتیبانی در مقابل جریان ها و ولتاژهای غیر عادی حفاظت نمی کند.

بر این پایه جرقه و تخلیه ولتاژ از دشواری های اینورتر است که می تواند وسایل برقی مهم را خراب کند.مهم ترین فرق میان دستگاه یوپی اس و اینورتر در زمان سوئیچینگ است. زمان سوئیچینگ اینورتر بعضا میان سیصد تا پانصد میلی ثانیه طول میکشد.

این دیرکرد طولانی می تواند سبب خاموش شدن کامپیوترها و از بین رفتن داده ها شما شود.

اما اینورتر وقت زیادتری در مقایسه با دستگاه یوپی اس ها ایجاد می کند.

اینورترها همچنین برای تولید ولتاژها و خروجی های فرکانس بی ثبات استفاده می شوند که نام محرک فرکانس متغیر (VFD) به معنای اینورتر است.

این عملگرها برای کار با موتورهای با سرعت بی ثبات بکار گرفته میشود.

نکات مهم برای انتخاب یک سیستم برق اضطراری اینورتر

در مجموع نکته های زیاد و اساسی برای برگزیدن سیستم برق ضروری وجود دارد که باید به آن توجه داشت.

در ادامه مطلب به اساسی ترین این نکات پرداخته شده.شما باید اطلاع داشته باشید که چقدر ولتاژ و مصرف برق برای دستگاه ها احتیاج دارید.

برق مورد احتیاج برای وسایل را که باید در زمان نبود برق روشن شوند جمع آوری کرده و بر پایه ی تعداد دریافتی، یو پی اس، اینورتر یا ژنراتور مناسب را برای دستگاه های خود تهیه کنید.

در کل، شما باید از یک منبع تغذیه پایدار تر برای دستگاه های پرمصرف بکاربگیرید.

در این موردها،دستگاه یوپی اس می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد و می تواند ولتاژ و جریان زیادی را برای وسیله های برقی تهیه کند.

اگر می خواهید از منبع تغذیه بدون معطلی برای وسایل مهم مثل تلویزیون استفاده کنید، باید اطمینان یابید که ولتاژ خروجی منبع کنترل شده و پایدار است تا وسایل خراب نشوند.

برای وسیله های مهم، بکارگیری از یو پی اس همراه با باتری یو پی اس که توانایی پایدار نگه داشتن جریان خروجی را دارد، اتنخاب مناسبی است.

"ups

جمع بندی

در این مطلب به مطالعه ی برق ضروری اینورتر پرداختیم، نحوه ی کار آن ها را توضیح داده ایم در نتیجه با خواندن مطالب بیان شده می توانید اطلاعات مورد احنیاج خود را بدست آورید. شرکت رسام یکی از مدرن ترین و تخصصی ترین مرکز های پخش و عرضه برق اضطراری یو پی اس به خریدارن است  و با مدرن ترین وسیله ها آماده خدمت رسانی است.خریداران و مشتریان می توانند برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم جهت خرید برق اضطراری اینورتر و یو پی اس (UPS)  با شماره تلفن های زیر با ما تماس بگیرند.