مقایسه یوپی اس

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
مقایسه یوپی اس

آنچه در این مطلب خواهید خواند

مقایسه یوپی اس

علل برتری استفاده از یوپی اس های Macpower 

نسبت به سایر یو پی اس ها

۱مشخصات ظاهری و فیزیکی 

وزن کم:

همانطور که مشخص است وزن کم یک عامل مهم در زمان سرویس و نگهداری در یک دستگاه یو پی اس است. وزن یک دستگاه یو پی اس از جمله مشکلات انواع یو پی اس هاست که متخصص تعمییر را با این مشکل مواجه می کند از آنجایی که وزن یک سیستم یو پی اس ۶KVA مدل   macpower حدود هیجده کیلو گرم است به علت فناوری توسعه یافته این مشکل برای سرویس کار برطرف می شود این خصوصیت موجب می شود حمل و نقل این سیستم نیز حتی به از روش هوایی به راحتی و با هزینه مناسب تری انجام شود.

حجم کم

اندازه بسیار کوچک این دستگاه یوپی اس از همچون امتیاز هایی است که مشتریان این سیستم را مجبور میسازد که این سیستم را در فضاهای کوچک البته دارای تهویه هوایی مناسب مورد استفاده قرار دهند ابعاد این سیستم ۴۷۷۵*۲۱۱۳*۳۴۰میلی متر است . گفتنی است اکثر شعب بیمه و بانک به دلیل استفاده از حدود پانزده رایانه در شعبه های خود و نیز بکارگیری از یک عدد دستگاه شش کاوا ATM ویک شماره که معادل ۴الی ۵ هزار وات مصرف دارد . برای جواب گویی به این نیاز باید از یک عدد دستگاه استفاده شود از این رو برای تجهیز یک شعبه با توجه به بالا بودن متراژ محیط های اداری – تجاری (از ۱۵ الی ۴۰ میلیون در هر متر مربع) حجم و اندازه فیزیکی مناسب جزء فاکتور هایبسیار مهم در خرید یک دستگاه است.

مقایسه یوپی اس

یوپی اس های با توان شش کاوا شرکت رسام یو پی اس دارای اندازه فیزیکی (W 42 H 110 L 55 ) گزینش مطلوب برای محیط های مذکور است . Hi-TECH موجب بالا بردن قابل توجه کارایی و بازدهی یو پی اس ها به نسبت دیگر یو پی اس هاست .

مقایسه یوپی اس

ظاهری شکیل و زیبا و ساده :

شکل خوب این توان را به کاربران میدهد که بتوانند این سیستم را در محیط نرمال کار خود بدون نیاز به هیچ حمایتی که معمولا برای نگه داشتن کردن شکل زشت و نا مناسب انواع یو پی اس ها استفاده میشود بکار گرفت . می توان یو پی اس ها را بجای قرار دادن در انباری ها و یا کمد های به جاهای خوب با دمایی مناسب انتقال داد و استفاده و عمر بالاتری برخوردار شد.

این مشخصات منجرب  میشود بدون استفاده نرم افزار های خاص به آسانی آلارم های خود را به گوش کاربر برساند.

مقایسه یوپی اس

مشخصات فنی برتر :

ضریب THDi<5% :

شرکت رسام یو پی اس : مقایسه یوپی اس
توتال هارمونیک THD

توتال هارمونیک  THD

همانطور که میدانید دستگاه یو پی اس یک بار غیر خطی است که وقتی به برق شهری متصل میشود انواج مزاحم را تولید میکند.

این انواج مزاحم هر چه زیاد تر باشند اثر خرابی بیشتری به شبکه برق شهری انتقال می دهد.

معیاری است که وجود آن در یک دستگاه یو پی اس می تواند نماینگرمقدار اثرهای خرابی یک وسایل برقی در شبکه برق شهر باشد .

این معیار ها در دستگاه یوپی اس های گوناگون می تواند در محدوده (پنج درصد الی پنجاه درصد) باشد.

به همان شکلی که این معیار اثر بسیار زیادی در کارکرد بهتر یو پی اس با ژنراتور دارد.

THDI

به این صورت که هرچه میزان THdi اگربه عدد صفر نزدیک باشد توانایی کارکرد بهتر یو پی اس با ژنراتور هم سنگ خود بیشتر است.

به سی درصد یا بیشتر از آن برسد یو پی اس تنها توانایی کار با ژنراتوری با دو الی سه برابر یا حتی بیشتر از توان خود دارد.

بعنوان نمونه اگر سازمانی دارای ژنراتور ششKVA  باشد و از یو پی اسی با این قدرت اما با سی کاوا  اگردرصد استفاده کند این یوپی اس تنها میتواند ۲KVA از ۶KVA توان خروجی ژنراتور را به مجموعه تحویل دهد بنابرتوضیحات داده شده اگر شرکتی از ژنراتور استفاده میکند منطقی است در موقع خرید یو پی اس به معیار حساس توجه ویژه ای داشته باشد.

مقایسه یوپی اس

اثر تخریبی بزگ بودن THDI تغییر شکل موج سینوسی برق شهر برای دیگر کاربران برق است و البته هزینه ای را نیز به کنتورهای که دیماند را نیز نشان میدهد به صورت ماهانه اضافه میکند.

THDI<5% از امتیاز های این یو پی اس است زیرا بزرگ بودن این معیار در دیگر سیستم ها به حدی است که معمولادر مشخصات فنی و کاتالوگ های تولید کنندگان درج نمی شود.

۲-۲ – INPUT POWER FACTOR :

INPUTPF>0.99 یا ضریب توان در ورودی یک سیستم الکترونیکی مانند یوپی اس که از نگاه برق شهر بعنوان یک بار غیر خطی نامیده میشود . معمولا عامل بسیار تأثیر گذاری در ایجاد بار REACTIVE  روی شبکه برق شهر است در برخی از یو پی اس ها با استفاده از یک سیستم الکترونیکی اصلاح ضریب توان (PFC-Power Factor correction ) این پارامتر را که در اکثر یو پی اس ها حدود۰٫۶ – ۰٫۷ را به عددی نزدیک به عدد ۱ میرسانند . در این صورت یو پی اس از لحاظ امپدانسی برای شبکه برق شهر مانند یک بار خطی میشود برای انجام این کار یا باید نوع شارژر آنها را از انواع SCR  است.

این مشکل با یک مدار POER FACTOR FILTER کمی اصلاح میشود ولی هرگز به مانند مدارات سیستم IGBT نمیشود .

در یو پی اس های مدل CLEAN POWWER این کار به گونه ی اول انجام شده است .

لذا INPUT POWER FACTOR به عدد استثنایی ۰٫۹۹ رسیده است .

از طرفی POWER FACTOR خود سیستم در مدل های ,۱KVA, 2KVA 3KVA  عدد ۰٫۹ است ( بصورت سفارشی می توان از ۰٫۸ استفاده کرد ).

لذا قدرت سرویس دهی به بارهایی با توان بیست درصد بالاتر نسبت به مدلهای مشابه شامل است .

برای مثال قدرت یک سیستم ۶KVA در این سیستم در حدود ۵۴۰۰ وات است در حالی که در سیستم های مانند در بهترین وضیعت این توان به حدود ۴۲۰۰ میرسد .

۲-۳وجود نرم افزار و سخت افزار مانیتورینگ (SNMP):

شاید برای شما هم پیش آمده که در زمان قطع  شدن برق به صفحه lcd یو پی اس نتوانید از مقدار زمان برق دهی و بک اپ یو پی اس خبر دار شوید کارت SNMP به همراه نرم افزار LanSafe  به کاربر این اجازه را میدهد که در هر موقع به شرایط کامل یو پی اس از جمله ولتاژهای ورودی-خروجی – دمای داخلی – ولتاژ باتری ها و… از راه کارت SNMP دسترسی داشته باشد ودر زمان قطعی برق شهر بتواند مدیریت صحیحی را بر روی مصرف کنندها انجام دهد .

در ضمن با استفاده از کارت SNMP میتوان تمام مشخصه های یو پی اس را کنترل نموده ودر صورت نیاز تغییر داد .

عرضه انواع محصولات

شرکت رسام یو پی اس با توجه به درخواست مشتری برای موارد خاص آمادگی کامل برای ارائه محصولات یو پی اس با مارک های APC ساخت کشور آمریکا macPower ساخت کشور المان ،MAKELSAN ساخت کشور ترکیه و باتری با مارک های (, long ساخت کشور تایوان و مارک های ABC و TOP Power  و OPTIMA ساخت کشور چین را اعلام میدارد.

مقایسه یوپی اس

خصوصیات بارز محصولات “macpower” به شرح زیر است:

۱. محدوده بزرگ در دریافت برق ورودی  AC220± سی در صد, که این امر باعث استفاده کمتر از باتری و انرژی سیو شده آن در پایین و بالا و برق شهر میشود و نیز یو پی اس امکان عرضه برق مناسب از باتری در مواقع نبود برق را برای مدت زمان بیشتری دارد.

در حالی که بیشتر یو پی اس های داخل کشور محدوده ای در حوالی ۲۲۰± ۲۰% درصد را حمایت می کنند.

2.محدوده پهناور دریافت فرکانس برق ورودی شهر –محدوده(۴۰تا ۷۰HZ) است که توانایی کارکرد با انواع ژنراتور و با فرکانسهای گوناگون را به یو پی اس بدون استفاده از باتری را میدهد .

در حالی که برای بیشتر یو پی اس ها حاصل پشتیبانی فرکانس محدوده کوچکتر ۵۰±۱۰% HZ است .

در بیرون از این محدوده یو پی اس از باتری خود استفاده میکند .

و ذخیره باتری زودتر تمام میشود .

THDI

THDI  کمتر ازپنج درصد که موجب میشود یو پی اس بتواند تقریبا با ژنراتور توان معادل خود کار کند.

این در وضعی است که در بیشتر یو پی اس های ارائه شده در کشور این میزان به حدی بالا است .

که شرکت اکثرا از قید این مشخصه در کاتالوگ خود خوداری می کنند.

ضریب توان یو پی اس های شرکت رسام در عدد  ۰٫۸به صورت استاندارد و ۰٫۹بصورت سفارشی اماده شده است اما در دیگر محصولات تولیدی مثل بیشتر یو پی اس های داخلی و خارجی ارائه شده در ایران   ضریب توان نهایتا عدد ۰٫۷ میباشد که این امر موجب میشود تا مثلا در دستگاهی به توان ۱۰KVA توانی معادل ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ وات کمتر از دستگاههای شرکت رسام یو پی اس macpower در خروجی خود ارائه کند.

برند  MAC POWER

  1. جریان شارژ قوی در دستگاههای مجموعه رسام یو پی اس با برند MAC POWER موجب شده است تا این دستگاها توانایی کارکرد با باتری های آمپر بالا برای Backup های بلند مدت تر را داشته باشد و نیز شدت جریان های بالا وکنترل شده در شارژر موجب میشود تا باطری ها در مدت زمان کم نسبت به دیگر یو پی اس های داخلی کشور شارژ شوند .
  2. در بسیاری از یو پی اس ها این توانایی با اضافه کردن یک شارژر در کابینت باتری بدست آمده است .
  3. این کار نه تنها به لحاظ استاندارد نیست بلکه بیشتر ولتاژ خطرناک برق شهر را به جایی که هیچ نصب کننده و یا تعمیر کاری فکر نمی کند (در داخل کابینت باتری) می کشاند و خطر جانی برای تعمیر کار را چند برابر می کند . در حالی اینکه با کارکرد ورشارژ داخلی یوپی اس شارژ بیرونی (درون جعبه باتری ) احتمال اشتباه در کار هر یک از این دوشارژر اضافه میگردد و امکان متورم شدن باتری ها بسیار افزایش  می یابد .
  4. وجود توانایی تنظیم ولتاژ خروجی در ولتاژ های ۲۰۰-۲۰۸-۲۲۰-۲۳۰و۲۴۰ بصورت نرم افزاری در این یو پی اس ها که در بیشتر موارد شبیه به آن این set کردن از پتاسیومتر هایی که بر روی برد یو پی اس وجود دارد به وسیله ی مهندسین شرکت عرضه دهنده انجام میشود .

سیستم تهویه هوشمند

  1. سیستم فن هوشمند با 4 سرعت کاری به نسبت میزان استفاده دستگاه میباشد. که موجب میشود حرارت داخلی یو پی اس کنترل کند. اما در دیگر یو پی اس ها اکثرا سیستم خنک کننده فن با 1 سرعت یا 2 سرعت کار کنترل می کند و قدرت پایین تری دارند.
  2. طراحی بسیار مناسب (COMPACT DESIGN):

این یو پی اس شکلی ساخته شده است که مناسب برای نصب در جاهایی است که با فضای محدود مواجه هستند. و نیز این سیستم دارای وزن پایین نسبت به دیگر یو پی اس ها دارند و برای حمل و نقل از آسانی زیادی برخوردار است .

  1. دارای دو بردDSP است که در اکثر یو پی اس ها یک برد وجود دارد و فرآیند تجزیه سیگنال دیجیتالی در مدل رسام یو پی اس خوبتر پردازش میکند.
  2. این یو پی اس ها دارای محافظ در مقابل جریان زیاد,اضافه بار ,اتصال کوتاه و اتصال معمولی,حفظ در مقابل رعدو برق و نیز انواع شوک های شبکه از جمله surge,sag و spike میباشد.

مقایسه یوپی اس

۱۱.این یو پی اس ها دارای فناوری HOT SWAPPALE BATTERY هستند.

یعنی وقتی که برق شهر وجود دارد و در زمان کار دستگاه در صورت نیاز بدون احتیاج به قطع یو پی اس ویا قطع برق شهر امکان عوض کردن باطری یو پی اس وجود دارد.

در تمام این زمان یو پی اس با استفاده از بخش RECTIFIER خود برق ورودی را میگیرد وبا انجام dc سازی و سپس ac کردن آن

ولتاژی کاملا تحکیم شده و بدون نویز را با دقت یک درصد در اختیار کاربر قرار میدهد.

  1. از انجاییکه snmp پروتکل ارتباط شبکه ای یو پی اس با اپراتور است.

این شرکت با عرضه کردن snmp های تولید شرکت MAC POWER توانسته است بروز رسانی بسیار بالایی بین این پروتکل ارتباطی و یو پی اس برقرار کند . واز انجایی که تنها دو شرکت دیگر eaton-megatech تولید کننده snmp در دنیا هستند فاکتور بسیار مهمی در ثابت کردن فناوری بالا در محصولات شرکت MACPOWER است.

  1. این یو پی اس ها شامل توانایی به روز شدن نرم افزاری هستند که موجب میشود شما با تهیه یو پی اس در سالهای آینده UPDATE آخرین نرم افزارهای ان استفاده کنید و اطمینان داشته باشید که به اصلا برای استفاده بیشتر به سخت افزار نو احتیاجی ندارید.

مقایسه یوپی اس

توانایی تحمل بار اضافی تا صد و پنجاه برابر ظرفیت را به مدت یک دقیقه شامل است.

و نیز توانایی تحمل اضافه ظرفیت بین صد و پنجاه تا صد و بیست و پنج درصد را تا ده دقیقه شامل است.

اما دیگر یو پی اس ها در این رنج را تا یک دقیقه حمایت میکنند.