دستورالعمل نصب و نگهداری باتری UPS

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
دستورالعمل نصب و نگهداری باتری UPS

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نصب و نگهداری باتری سیستم UPS

دستورالعمل نصب و نگهداری باتری UPS

دستورالعمل نصب و نگهداری باتری UPS ، رسام
دما باتری یو پی اس

نگهداری باتری یو پی اس

موضوع اول :

باطری های یوپی اس که معمولاً دارای ولتاژ 12ولت می باشند و از فن آوری سیلد لید اسید ، mf و یا بطور عامیانه باطری بدون احتیاج به نگهداری بهره مند هستند شامل شرایط نگهداری مخصوصی می باشند و کاربر برای بهره گیری از بیشترین طول عمر باطری لازم است به موارد نگهداری مناسب توجه فرمایید. اولین مسئله مهم در نگهداری و حفاظت همه باطری ها و هم باتری Ups ، دمای محدوده باتری است. از آنجایی که باطری یوپی اس در موقع کارکرد به دلیل عبور جریان الکتریکی از میان سلول های باطری گرما تولید می کند به همین سبب در هنگامی که دما پیرامون باتری از استاندارد رایج که همان 25 درجه سانتیگراد است بالاتر باشد طول عمر باتری دستگاه یوپی اس به شدت کم می شود.

توجه:

برای اینکه باتری یو پی اس بیشترین طول عمر را داشته باشد بایستی در محل خنک نگهداری نمایید.

موضوع دوم :

مطلب دوم در حفظ و نگهداری باطری ها ، جریان شارژ و دشارژ می باشد که بیان کننده جریان شارژ و شارژر دستگاه یو پی اس می باشد. اگر شارژر سیستم یو پی اس شامل برد ABM ( مدیریت پیشرفته باطری) و یا SCM (نظارت هوشمند جریان شارژر) باشد، اثرگذاری عمده ای در طول عمر باتری خواهد داشت و به راحتی می توان گفت که 50 درصد عمر باتری را افزایش می دهد.

موضوع سوم :

سومین مطلب برای حفظ و نگهداری باتری دستگاه ups ، بکارگیری مناسب در کنار باطری فرسوده و یا باتری هایی که چندگاهی از عمر آنها سپری شده است، چون باتری فرسوده به سبب زیاد شدن مقاومت داخلی به نوعی مصرف کننده برای باطری نو بشمار می آید که سبب پایین آمدن مدت پشتیبانی دستگاه می شود.

موضوع چهارم :

آخرین مطلب برای حفظ و نگهداری صحیح باتری یوپی اس، عدم اتصال کوتاه مابین پلاریته مثبت و منفی باتری است که در صورت بروز چنین شرایطی جریان اتصال خیلی زیادی بین پلاریته ها جاری شده و این کار باطری یو پی اس را کلاً خراب کرده و از بین می برد.