سامانه برق اضطراری

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
سامانه برق اضطراری

آنچه در این مطلب خواهید خواند

سیستم برق بدون وقفه ups

سامانه برق اضطراری

سامانه برق اضطراری

سامانه برق اضطراری ، شرکت رسام یو پی اس
سامانه برق اضطراری یو پی اس

سامانه برق اضطراری گونه هایی از سامانه‌های محافظ می باشد که در هنگام خطر یا زمانیکه سیستم های متداول خراب می شوند مورد بهره گیری قرار می‌گیرند. سیستم های برق قدرت اضطراری حاوی یو پی اس ها ، ژنراتورها، سلول‌ سوختی ، سیستم های خورشیدی و غیره می‌شود. از این سیستم ها در مراکزی همچون خانه‌ مسکونی ، بیمارستان‌ ، آزمایشگاهها ، رادیویی ومخابرات و در سیستم های مدرن کشتیرانی  مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد دستگاه برق اضطراری

در آپارتمانها و محل های همگانی در موقع گسستگی و قطعی برق ورودی شهری ، تعدادی از لوازم برقی اساسی امکان دارد احتیاج به ادامهٔ کار را داشته باشند منجمله :

روشنایی در قسمت های مهم

سامانه های تلفنی و مخابراتی

آسانسور

درب اتوماتیک

سیستم های برق اتاق جراحی و اتاق مراقبت‌های ویژه در بیمارستان

سیستم های برق اعلام خطر

شرکت های تولیدی ویژه ای که قطعی برق در آنها سبب ضررهای جانی و مالی زیادی می شود.

سیستم های کامپیوتری ( رایانه ای )

پمپ‌های ایستگاههای آتش‌نشانی

انواع سامانه برق اضطراری

منابع برق اضطراری براساس شیوه تأمین انرژی الکتریکی در مواقع گسستگی و قطعی برق شهری دسته‌بندی می گردند.

بعضی منابع از باطری به منظور تولید انرژی الکتریکی بهره می گیرند که این چنین منابع از دید مدت زمانی که می‌توانند جریان الکتریسیته برق را فراهم نمایند محصور هستند. بعضی هم از موتور های مکانیکی و ژنراتور استفاده می کنند که تا موقعی که سوخت موتور مکانیکی تامین باشد توانایی آن را دارند تا برق اضطراری را پشتیبانی کنند. دیگر علت اساسی در تجزیه این سامانه‌ها مدت زمانی می باشد که سامانه برق اضطراری بجای شبکه برق شهری قرار بگیرد. بعضی از سیستم ها توانایی آن را دارند که بدون تأخیر (فقط با چند میلی‌ثانیه تعویق) برق اضطراری را به شبکه تزریق نمایند. اینگونه از سیستم ها از باتری استفاده می‌کنند و در اتاق عمل، سرورها و سیستم های نظامی استفاده می گردند.گروه دیگری از سامانه‌ها از موتور مکانیکی و مولد الکتریکی بهره می گیرند که به سبب زمان‌ راه‌اندازی ، این سیستم ها بر حسب معمول دارای مدت زمان تأخیر در موقع وصل هستند. و نیز سامانه‌های ترکیبی هم وجود دارند.

یوپی اس

دستگاه UPS برای لوازم الکتریکی مهم که احتیاج به تامین برق و پیشگیری از ورود اختلالات برق شهری ،از لحاظ ولتاژ و فرکانس مطلوب به این دستگاهها را دارند استفاده می‌شوند .

برای مثال در سرورها و تجهیزات مخابراتی و غیره.