نحوه کار با یو پی اس

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
نحوه کار با یو پی اس

آنچه در این مطلب خواهید خواند

نحوه کار با یو پی اس

نحوه کار با یو پی اس

نحوه کار با یو پی اس ، شرکت رسام یو پی اس
طریقه کار با یو پی اس

دستگاه یو پی اس مثل دیگر دستگاههای الکترونیکی نبوده و برعکس دستگاههای دیگر برقی ، خیلی حساس و مستلزم رعایت یک سری قوانین جهت نگهداری می باشد.

آموزش کار با یو پی اس :

طریقه کار با یو پی اس :

در Ups های توان پایین روشن و خاموش کردن یا نصب دستگاه زیاد پیچیده نمی باشد ولی در یو پی اس های توان بالا جهت روشن وخاموش کردن باید دقت نمود و نفر متخصص لازم است عمل روشن و خاموش کردن را انجام دهد. لذا هنگام روشن کردن یو پی اس اگر اولویت بندی رعایت نشود دستگاه آسیب می بیند.

دمای مناسب برای یو پی اس

یوپی اس ها به دلیل کارکرد متداول از خود گرما تولید می کنند و به شرایط محیطی حساس هستند و دمای محل نباید از 25 درجه سانتیگراد بیشتر باشد اگر دمای محیط بالا برود دستگاه Over temperature می دهد و خروجی را قطع می کند یا IGBT  دستگاه آسیب می بینند.

سرویس دوره ای یو پی اس

یو پی اس ها باید نسبت به دوره متناوب سرویس شوند و مخصوصاً فن های سیستم باید هر 3 ماه یک بار تست شوند چون اگر فن دستگاه ایراد پیدا کند دمای دستگاه بالا می رود.

شبکه کردن یو پی اس

UPS اگر در جایی قرار داشته باشد که دسترسی به آن سخت باشد می توان جهت کنترل دستگاه از جایی دیگر دستگاه را به کارت اس ان ام پی  ( Snmp) مجهز کرد تا عملکرد و دمای دستگاه و همچنین وضعیت باتری و مصرف کننده را بصورت شبکه از جای دیگر رویت نمود.

یو پی اس یا از باتری داخلی تغذیه می کند یا باتری اکسترنال (باطری خارجی)

یو پی اس با باتری داخلی :

از باتری داخلی در جاهایی استفاده می شود که مدت زمان برق دهی کمتری نیاز داریم یا ژنراتور داریم.

یو پی اس با باتری خارجی (اکسترنال):

از باتری خارجی بیشتر جاهایی استفاده می شود که ژنراتور موجود نیست و مدت زمان بیشتری برق نیاز داریم .

خشاب باتری

بعضی دستگاههای باتری داخلی آنها داخل خشاب هستند باید دقت داشته باشیم که بعد از سپری شدن مدت زمان عمر مفید باتری ، اقدام به تعویض باطری ها نمود چون بعد از اتمام عمر باتری ها مخصوصاً باتری داخلی تغییر وضعیت می دهند و به هم میچسبند که این کار احتمال آسیب رساندن به شارژر دستگاه را زیاد می کند.