یو پی اس مخفف چیست

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
یو پی اس مخفف چیست؟

آنچه در این مطلب خواهید خواند

یو پی اس مخفف چیست؟

یو پی اس مخفف چیست رسام
عکس درباره یو پی اس و ups

یو پی اس مخفف شده عبارت انگلیسی  Uninterruptible Power Supply بوده  و فارسی آن منبع تغذیه بدون وقفه می باشد.

این وسیله برق مورد احتیاج برای بکارگیری دستگاه‌هایی مثل کامپیوتر، دستگاههای پزشکی و تجهیزات امنیتی حساس و… را خودپا از اینکه برق شهری وجود داشته باشد یا نه برای مدت زمان کوتاه و معلومی فراهم می‌کند.

یو پی اس مخفف چیست ؟

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) می تواند از یک باتری 12 ولتی تا یک پک باتری بسیار بزرگ و پرهزینه را شامل شود.

یو پی اس بین منبع تغذیه مانند پریز دیواری و دستگاهی مانند رایانه قرار دارد تا از ویژگی های نامطلوبی که ممکن است در منبع تغذیه مانند قطع ، افت ، موج و هارمونیک بد از منبع ایجاد شود جلوگیری کند تا از تأثیر منفی آن جلوگیری کند.

انواع مختلفی از UPS ها

آفلاین ، لاین اینتراکتیو

UPS در حالت آماده به کار یک پشتیبان باتری برای پر کردن خلا off از دست دادن برق است ، در حالی که پک باتری را با منبع تغذیه توسط یک ترانسفورماتور پشتیبان می دهد ، جایی که ترانسفورماتور از منبع تغذیه به برق ورودی به عنوان بافر عمل می کند .

UPS تعاملی خط فقط از یک مبدل اینورتر استفاده می کند ، با منبع تغذیه پک باتری شارژ می شود و با از دست دادن ورودی برق ، مبدل اینورتر با یک زمان سوئیچینگ بسیار سریعتر از طریق باتری پشتیبان گیری می کند.

یو پی اس آنلاین

مطابق استاندارد اروپایی EN 62040 ، سیستم UPS با توجه به تحویل نیرو به بار بحرانی که عمدتا از شبکه یا اینورترها در حالت عادی کار می کنند. سیستم UPS آنلاین معمولاً محبوب و دارای پیکربندی گسترده ای برای بار حساس است ، زیرا ویژگی بسیار خوبی در ایمنی در برابر تغییر فرکانس شبکه ، بی نظمی ولتاژ و سایر مسائل مربوط به برق ایجاد می کند.

نتیجه

در این مقاله به یو پی اس مخفف چیست ؟ پرداختیم و انواع آن از نظر تکنولوژی ساخت پرداختیم.

در صورت داشتن هرگونه سوال یا درخواست مشاوره در مورد خرید یو پی اس می توانید با شماره های پشتیبانی تماس گرفته و مشکل و سوال خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.