استابلایزر چیست ؟

گروه هلدینگ رسام یو پی اس

تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر یو پی اس در ایران

تصویر تبلیغاتی سربرگ شرکت هولدینگ رسام یو پی اس
استابلایزر چیست ؟ شرکت رسام یوپی اس
استابلایزر چیست ؟
استابیلایزر

استابلایزر چیست ؟ می دانیم که اصلی ترین علت کم شدن طول عمر و خرابی لوازم برقی وجود نوسان ، نویز ها و قطع و وصل های ناگهانی برق شهری ، اتصال مابین فاز و نول می باشد که به قسمتهای حساس لوازم برقی همچون موتور ها و یا بردهای الکتریکی کامپیوتر ها و غیره آسیب می زنند.

آنچه در این مطلب خواهید خواند

استفاده از استابلایزر

به خاطر همین برای اینکه ولتاژ تثبیت شده و عاری از نوسان و نویز به مصرف کننده انتقال دهیم باید از دستگاه استابلایزر استفاده کنیم به عنوان مثال در منزل برای کولر گازی ، یخچال ، کامپیوتر ، تلویزیون و غیره باید بکار گرفته شود.

برخی از سازندگان لوازم برقی حساس خانگی در صورت نداشتن استابلایزر هیچگونه ضمانت نمامه ارائه نمی کنند.

صرفه اقتصادی خرید استابلایزر

در برخی موراد هزینه ناشی از خرابی لوازم برقی و عملکردهای نامناسب این لوازم خیلی بیشتر از یک استابلایزر است.

زمانیکه برق ورودی شهری دچار افت ولتاژ می شود مصرف کننده برای اینکه ولتاژ کم شده را جبران کند مجبوراً جریان بیشتری از سیم کابل می کشد که این موضوع باعث می شود که سیم های رابط بین فیوز و مصرف کننده بیش از حد گرم شوند و برخی موارد سبب آتش سوزی سیم کابل و خرابی فیوز می شوند که باعث اتصالی شده و دستگاه خراب می شود.

می توان با نصب استابلایزر مناسب از این نوع خطرات پیشگیری نمود و در برخی موارد چون شبکه برق شهری دارای نویز شدید می باشد سبب نامیزان کارکردن لوازم برقی مثل کامپیوتر می شود.

با نصب استابلایزر همه نویزها از بین رفته و ولتاژ رگوله شده به مصرف کننده انتقال می یابد.

از نظر اقتصادی با قرار دادن استابیلایزر در ورودی منزل یا اداره جات ، آزمایشگاهها و بیمارستان ها از کلیه لوازم برقی موجود در آنها محافظت می کنیم در ضمن در جاهایی که برق ورودی شهری کم می باشد می توانیم با قرار دادن استابیلایزر هزینه های قبض برق را تا 25 درصد کاهش دهیم.

استابلایزر چیست ؟

انواع استابلایزر از نوع تکنولوژی :

1- استابلایزر رله ای

2- استابلایرز سرو